2014. június 23., hétfő

Magyarország, Velence, SzG3


Ezen a hétvégén családi okok miatt (az unokahúgom az iskolájával zenei táborban voltak és szombaton volt a zárókoncert) ellátogattam Velencére.
Érdekes volt látni a helyet, itt még soha sem voltam (legalább is ezen a részen). Egy kettősség volt bennem, volt ami tetszett, volt ami nem.
Ami tetszett: az egész parton azt éreztem, hogy nagyon szépen rendben tartják a helyet, szemetet nem láttam sehol, azt lehet mondani, hogy rend és csend volt mindenfelé (persze még nem indult be szezon teljesen, de azért már június vége felé járunk).
Felépült a Velence korzó (talán ezt hívják Velence kapujának?), tényleg lehet korzózni a környéke.
Amúgy elég jól le lehet jutni a partra és gyönyörködni a tó panorámájában, ami a nádasokkal elég szép látványt eredményez.
Ami nem tetszett: a korzónál is erőltetik a homokos strandot, ami szerintem nem megy Mo-n. Itt is látszott, hogy a homokra (szerintem por) gyakorlatilag nem telepedett le senki, mindenki igyekezett vagy a fűre vagy egy térburkolattal ellátott helyre feküdni. Az egyik baj az, hogy szerintem keverik a por és a homok fogalmát, meg mint régi Balaton-járó azt azért mindig láttam, hogy a magyar ember a fűre szeret leheveredni. Esetleg a kőre. A magyar tavak körül szerintem soha sem volt homokos strand. 
Nekem még az is zavaró, hogy nagyon alacsony a víz szintje, láttam a parttól nagyon messze embereket labdát dobálni, éppen hogy derékig ért nekik a víz (ami viszont tisztának látszott).
A korzó előtt és mögött viszont már a szokásos magyaros étkező bódék találhatóak a szokásos tóparti árakkal. Van itt egy hatvanas éveket idéző "vidámpark" is. Az innen látszó szállodák is kb. a 70-es években épülhettek, van mindenféle ifi változat 2.500 Ft-os áron, kérdés milyen szolgáltatást nyújtanak.
A korzótól nem messze található egy kis dombon a Meszleny-Wenckheim kúria (maga a Meszleny kastély sincs messze, csak teljesen romos állapotban van). 
A Meszleny-Wenckheim kúriát 1888-ban a Meszleny család építtette, majd 1921-ben gróf Wenckheim Ferenc vette meg (ezért a kettős név). 1945 után általános iskola lett, jelenleg könyvtár, házasságkötő terem, stb. működik benne. A tóra néző lankás domboldalon szép virágos sétány fut le a parti útig. 
Ide viszonylag messze van Velence másik kastélya, a Hauszmann-Gschwind-kastély, ezzel már korábban foglalkoztam.
E rövid látogatás alatt ezeket tapasztalta Velencén.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 a Meszleny-Wenckheim kúria feljárata
a Meszleny-Wenckheim kúria feljárata
 a Meszleny-Wenckheim kúria
 a Meszleny-Wenckheim kúria
 a homokos strand
 a Velence korzó
 a Velence korzó
 a Velence korzó
kilátás a teraszról
kilátás a teraszról
 a Velence korzó
 a Velence korzó
 a kikötő
  a kikötő
 a tó
a Velence korzó a kikötő felől

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése