2014. november 24., hétfő

Magyarország, Zalaegerszeg, a Csácsbozsoki Arborétum, SzG3


Erről a helyszínről tudtam, hogy most nem lehet megnézni, de a miatt azért erre kanyarodtam, mert állítólag MO egyik legszebb arborétuma, bár a környékbelieket leszámítva viszonylag kevesen tudnak róla.
Kialakulás érdekes, mert ezt a helyet eredetileg nem arborétumnak szánták. A II. VH előtt csemetekert volt itt, hatalmas lucfenyvesekkel körül véve. A II. VH-ban hadi célokra kitermelték a lucfenyőt. A terület helyreállítása céljából 30-40 féle fenyőt és lombos fát telepítettek ide. A csemetekert funkció a 60-as években szűnt meg és ekkor kerítették körbe a területet és lett arborétum, mely jelenleg 60 ha (csak összehasonlításul: a vácrátóti botanikus kert 27 ha). Az kívülről is jól látszott, hogy igen jól karbantartott területről van szó, a zalaegerszegiek egyik kedvenc kiránduló helye. A tavaszi virágözöne legendás. Aki teheti, látogassa meg április 1 és szeptember 30-a között (de csak szombat- és vasárnaponként, valamint ünnepnapokon)!


Időközben ismét erre jártam (2016. február) és az volt a szerencsém, hogy (valószínűleg) fakitermelés miatt nyitva hagyták a főbejáratot. Így egy kicsit be tudtam osonni a szebb részekre. Az arborétum alsó része egészen jól néz ki, patakos, tavas, kissé lápos rész, igen jó benyomást tesz az emberre. Beljebb van egy nagyobb rét, szép, színes tűlevelűekkel. A most készült képeket a korábbiak mögé töltöttem fel.

Vissza a főoldalra (katalógus)








2016:













Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése